STEAM hezkuntza-ikuspegiaz ari garenean, hezkuntza-apustu berri bat aipatzen dugu. Apustu hori duela urte batzuetatik sartu eta finkatu da, eta geratzeko iritsi da. STEAM sistema berritzailea da, hezkuntza tradizionalak ezarritako oztopoak hautsi nahi dituena, zientziaren, teknologiaren, ingeniaritzaren, artearen eta matematikaren zutabeak azpimarratuz. XX. mendearen amaierara arte guztiok parte hartu dugun hezkuntza-eredua aldaketa nabarmen batekin hasi da, eredu integratzaileago baterantz begiratuz. Berrikuntza horren ondorioz, STEAM hezkuntzak protagonismo garrantzitsua hartu du gaur egun hezkuntzan.
Haurrek etengabe erabiltzen dituzte STEAM trebetasunak beren buruari galdetzen diotenean, esploratzen dutenean, arazoak konpontzen dituztenean eta elkar komunikatzen dutenean. STEAMeko ikaskuntza behaketak egitean, sortzean, galderak egitean eta esploratzean oinarritzen da. STEAMek inguratzen gaitu eta haurrek deskubritzeko prest dago
Zer da STEAM hezkuntza-ikuspegia?
STEAM hezkuntzak zientziaren eta ingeniaritzaren berezko ikasketa arlo batzuk jorratu ditu duela urte batzuetatik hona. 2000ko lehen hamarkadaren amaieran, STEAM hezkuntzak bere azken forma aurkitu zuen, arte-hezkuntza sartu baitzuen. Hamarkada askotan, bereizita irakatsi diren lau ikasgai nagusiak STEAM hezkuntzak aldatu zituen. Irakaskuntza artistikoa STEAM metodologian sartu da, ikasleentzat panorama onuragarriagoa izan dadin. Horrela, ikuspegi praktiko eta teoriko askoz integratzaileagoa lortzen da. STEAM hezkuntza ezin hobeto ulertu duena eta haren inplementazioan parte hartu duena LEGO Education izan da.
Hezkuntza-modu hori hiru premisa nagusi betetzen dituen hezkuntza-eremua sortzeko lanari eman zaio: herritarrak prestatzea mende berri bati aurre egiteko (XXI), ohiko gelak birdefinitzea eta jolasa ikasleen gaitasun kognitiboak sustatzeko modu gisa txertatzea; aldiz, pentsamolde teknologikoa eta ezagutza autonomoa sustatzen ari dira.
Zeintzuk dira STEAM hezkuntzaren abantailak?
STEM hezkuntza zientzian, teknologian, ingeniaritzan eta matematikan oinarritzen da, ikasleen artean trebetasun analitikoak, arazoen ebazpena eta sormena sustatzeko. Hauek dira ikasleengan dituen onurak:
. STEAM hezkuntza-ereduaren oinarriak STEAM eredua izan zen urte haietako ikasleak integratzeko, mundu teknologikoago eta pragmatikoago bati aurre egiteko ondoen prestatuta zegoen eredua. Aro berri bati hasiera ematen zion ikuspegi berri horrek oinarri hauek zituen:
– Diziplina anitzeko prestakuntza: Horri esker, ikasleek ezagutza-gaitasun handiagoak dituzte, eta ekintzailetzaren, berrikuntzaren eta zientziaren arteko lerrokatzean oinarritzen dira. Gainera, modalitate horrek haurrak enplegagarritasunerako prestatzea proposatu zuen, hau da, beren espezializazio-arloan lanpostuak lortzea.
STEAM modalitateak ezagutzak ikasteko oinarrizko tresnetako bat praktika izatea lortzen du.
STEAM metodoak alderantzizko metodologia proposatzen du, non ikasgeletatik kanpo aurrekotasunarekin batera lortzen den ikaskuntzak ezagutzetan lagunduko duen. Horretarako, STEAMek zenbait parametro proposatzen ditu behar bezala inplementatzeko:
Metodologia horrek aukera ematen du proiektuaren bilakaeran eskuratutako ezagutzak, trebetasunak eta trebetasunak praktikan jartzeko. Era berean, komunikazio-trebetasunen entrenamendua ahalbidetzen du, lortutako irtenbidearen defentsarekin lotuta.
STEAMek proposatzen duen ikuspegia askoz ere ikuspegi integratzaileagoan eta etorkizunera begirako ikuspegian oinarritzen da. Hala ere, haurren etorkizunaren alde ahalegintzen diren irakasleek hartzen duten konpromisorik eta rolik gabe, ezingo litzateke horrelakorik egin.